Kалендар

октомври 2022
пн вт ср чт пт сб нд
  1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

2015-10
2014-12
2014-11
2014-10
2014-09
2014-08
2014-07
2014-06
2014-05
2014-04
2014-03
2014-02
2014-01
2013-12
2013-11
2013-10
2013-09
2013-08
2013-07
2013-06
2013-05
2013-04
2013-03
2013-02
2013-01
2012-12
2012-11
2012-10
2012-09
2012-08
2012-07
2012-06
2012-05

Рекламираме наше вино в Сингапур, Тайланд и Виетнам с близо 5 млн. лева

07.02.13 | Новини

Фонд „Земеделие” и Регионалната лозаро-винарска камара „Тракия” подписаха договор за прилагането на първия одобрен промоционален проект по мярка „Промоция в трети страни” от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2008/2009 – 2013/2014 г.

Проектът „Мерки за промоция на европейски винарски региони и специфични регионални вина от България за целевите пазари на Сингапур, Тайланд и Виетнам” е със срок на изпълнение две години и бюджет от 4 958 286 лв. Програмата цели укрепване на имиджа и увеличаване на износа на вината със защитено наименование за произход (ЗНП) и защитено географско означение (ЗГО), както и укрепване на позицията на продуктите на съществуващите пазари на вина.

Половината от бюджета на проекта се финансира от ЕС, 30% са от националния бюджет, а бенефициентът осигурява останалите 20% от средствата.
На финансово подпомагане по мярка „Промоция в трети страни” подлежат промоционални проекти, насочени към вина със защитено наименование за произход или географско указание или вината с означение на винения сорт лоза.

По мярката могат да кандидатстват търговски дружества, кооперации, сдружения и междупрофесионални организации. Те могат да получат до 80% от реално извършените разходи по проекта. Единно заявление за подпомагане се подава в централното управление на ДФ „Земеделие” от 1 август до 1 април на съответната винарска година. Бюджетът по мярка „Промоция в трети страни” за винарската 2012/2013 година е в размер на 2 670 000 евро.