Наближава краят на двегодишния преходен период, през който секторът на биологичните храни трябваше да се съобрази с новите европейски правила за етикетиране. От 1 юли 2012 г. логото на ЕС за биологичните продукти ще е задължително за всички предварително пакетирани биологични хранителни продукти, произведени в държавите от ЕС и отговарящи на необходимите стандарти. Логото остава незадължително за неопакованите и вносните биологични продукти, съобщава Рапид. Запазва се възможността да се поставят и частни, регионални или национални знаци наред със знака на ЕС.
Логото на ЕС за биологичните продукти, познато като „европейски лист“, беше въведено на 1 юли 2010 г. За да се улеснят операторите в адаптацията им към новите правила и за да се избегне безсмисленото изхвърляне на съществуващите опаковки, бе разрешен двегодишен преходен период, преди то да стане задължително за всички продукти. Наред с логото в близост трябва да фигурира кодът на контролния орган и мястото на производство на земеделските суровини. В неотдавнашния доклад на Евробарометър, озаглавен „Отношението на европейците към продоволствената сигурност, качеството на храните и селските райони“, който предстои да бъде публикуван, се съдържат данни за логото на ЕС за биологичните продукти. Докладът съдържа и обнадеждаващата информация, че от въвеждането на логото през юли 2010 г. вече една четвърт (24 %) от гражданите на ЕС са запознати със значението му.
„Надяваме се, че логото на ЕС ще се възприема все повече като широкопризнат символ на биологичното производство на храни в целия ЕС. То ще укрепва увереността на потребителите, че стоките с това лого са произведени в съответствие със строгите правила на ЕС за биологичното земеделие“, заяви европейският комисар за селско стопанство и развитие на селските райони Дачиан Чолош.