С решение от 28 юни 2012г. Европейската комисия одобри поредната промоционална програма с българско участие - „Междудържавна програма за промоция на вина със ЗНП/ЗГУ в трети страни (Швейцария, САЩ и Китай)”. Програмата е българо-гръцка и е подадена съвместно от Националната лозаро-винарска камара и гръцката асоциация ENOABE, съобщава пресслужбата на МЗХ. Целта на програмата е популяризиране на български и гръцки качествени вина на пазарите на Швейцария, САЩ и Китай за срок от 3 години. Одобрената промоционална програма е на стойност 4 633 737 евро.
Това е втората одобрена промоционална програма за вино и общо седма поред с българско участие. Като обект на промоция досега са бялото саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, лютеница, печена белена капия, конфитюр от рози, мармалад от шипки и компот от праскови, както и качествени вина. Продуктите се рекламират на пазарите на Русия, Китай, Австралия, Бразилия, ОАЕ, САЩ, Швейцария, Украйна, Германия, Испания, Полша и Румъния. Общия бюджет на програмите надхвърля 25 млн. евро.