Kалендар

октомври 2022
пн вт ср чт пт сб нд
  1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

2015-10
2014-12
2014-11
2014-10
2014-09
2014-08
2014-07
2014-06
2014-05
2014-04
2014-03
2014-02
2014-01
2013-12
2013-11
2013-10
2013-09
2013-08
2013-07
2013-06
2013-05
2013-04
2013-03
2013-02
2013-01
2012-12
2012-11
2012-10
2012-09
2012-08
2012-07
2012-06
2012-05

Рекламираме български земеделски продукти зад граница с европейски пари

18.01.13 | Новини

Експерти от Държавен фонд „Земеделие”, Министерство на земеделието и храните, Европейската комисия и браншови организации представиха днес в детайли схемата „Промоционални програми за земеделски продукти” на форум в хотел „Шератън” гр. София. Заместник изпълнителният директор на Държавен фонд „Земеделие” Васил Грудев отбеляза, че интересът на бенефициентите към схемата се засилва – „Само за периода 2011/2012 г. са сключени 6 договора с три-годишен срок на изпълнение, три, от които са междудържавни”. Договорените към момента средства са около 17 млн. евро, съобщава пресслужбата на ДФ "Земеделие". Те стимулират производителите на мляко и млечни продукти, пресни и преработени плодове и зеленчуци, винопроизводство, биологично земеделие и други. Предстои и подписването на два договора по други две промоционални програми. Едната е за реклама на вино в сътрудничество с Гърция и Италия, а другата идва от Националния съюз на градинарите и е за реклама на пресни череши в Русия и Норвегия.

За прилагането на схемата на европейско ниво говори специалният гост на събитието Георгиос Малиарис от Главна дирекция „Земеделие” към Европейската комисия. Той представи статистически данни, които показват, че България се справя много добре в прилагането на европейската схема. Тъй като страната стартира прилагането на схемата от 2009г., възможностите за развитие тепърва предстоят, подчерта Малиарис.

Г-жа Диляна Славова, член на Европейския икономически и социален съвет представи възможностите, които се разкриват в новия промоционален пакет на ЕК. Тя отправи препоръки бюджетът по схемата в следващия програмен период да остане същият, защото това ще насърчи търговията в условия на криза.

Представители на организациите – бенефициенти, сред които Националната лозаро-винарска камара, Регионалната лозаро-винарска камара „Тракия”, Националната асоциация на млекопреработвателите и Съюзът на преработвателите на плодове и зеленчуци в България споделиха опита си в прилагането на програмите. Димитър Зоров от Асоциацията на млекопреработвателите в България разказа за изпълнението и постигнатите резултати от първата приключила програма – „Европейско сирене, моля”. Това бе и първата одобрена от ЕС българска промоционална програма, която завърши успешно през 2012. „Трудно е да си първи, но с подкрепата на колегите от фонд „Земеделие” и Министерството на земеделието успяхме да реализираме програмата”, завърши Зоров.

Участниците във форума имаха възможността да опитат от рекламираните краве и овче сирене, кашкавал, вино, лютеница, печена белена капия, конфитюр от рози и мармалад от шипки.