Kалендар

октомври 2022
пн вт ср чт пт сб нд
  1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

2015-10
2014-12
2014-11
2014-10
2014-09
2014-08
2014-07
2014-06
2014-05
2014-04
2014-03
2014-02
2014-01
2013-12
2013-11
2013-10
2013-09
2013-08
2013-07
2013-06
2013-05
2013-04
2013-03
2013-02
2013-01
2012-12
2012-11
2012-10
2012-09
2012-08
2012-07
2012-06
2012-05

Търговските вериги са отворени за работа с българските земеделски производители

26.07.13 | Новини

„Търговските вериги са отворени за работа с българските земеделски производители, но до конструктивни решения за съвместна дейност може да се стигне, когато се отговори на съответните изисквания.“ Това каза зам.- председателят на Асоциацията на земеделските производители в България /АЗПБ/ Цветан Цеков след проведените работни срещи с представители на две от търговските вериги, предаде Агро. Разговорите между браншовите организации на производители на плодове и зеленчуци и търговците бяха организирани от Министерството на земеделието и храните по инициатива на ресорния зам.-министър Явор Гечев.

Цветан Цеков припомни, че АЗПБ от години апелира за равнопоставеност на условията към българската стока и тази, която се реализира чрез вътрешнообщностни доставки, както и при внос от съседните страни извън Европейския съюз. Цветан Цеков изтъкна като факт, който пречи на бизнес отношенията между производителите и търговците намесата на „фирми-фантоми“, които предлагат и продават плодове и зеленчуци на веригите и подчерта, че прецизирането на начина на работа с подобен тип рискови търговци ще намали реализацията на контрабандния внос и така ще се противодейства на сивия сектор в бранша.

На срещата бяха поставени и въпроси, свързани с унифициране на изискванията за качество на продуктите, доставени за веригите от страна на български производители и такива от другите европейски държави. Коментирани бяха и сроковете и начина на заплащане на реализираната в търговските вериги продукция, както и наличието на маркетингови такси, които българските производители се налага да поемат при работата си с мултинационалните търговски оператори.

Представителите на бранша, веригите и министерството се обединиха около мнението, че инициативата за такъв тип срещи е конструктивна за реализацията на повече български плодове и зеленчуци. Зам.-министър Гечев заяви, че предстоят срещи и с други търговски вериги и пое ангажимент заедно с браншовите организации да се изработи стратегия за реклама на българската продукция.