Европейската комисия одобри 22 програми за популяризиране на селскостопански продукти в Европейския съюз и в страни извън него. Общият бюджет на тези програми, по-голямата част от които ще се изпълняват в продължение на три години, е 71,94 млн. евро, като средствата от ЕС са в размер на 35,97 млн. евро. Избраните програми обхващат зехтин, мляко и млечни продукти, месо, пресни и преработени плодове и зеленчуци, биологични продукти, яйца, вина, спиртни напитки и градинарски продукти, както и качествени продукти, регистрирани като защитени наименования за произход (ЗНП), защитени географски указания (ЗГУ) и храни с традиционно специфичен характер (ХТСХ).
До 30 ноември 2012 г. службите на Комисията получиха 36 предложенията за програми, насочени към вътрешния пазар на ЕС и към страни извън него, като част от първия етап на схемата за информиране и популяризиране през 2013 г. След извършване на оценка 22 предложения за програми бяха одобрени за съфинансиране, като 16 от тях са ориентирани към вътрешния пазар, а 6 — към страни извън ЕС. Две от избраните програми бяха предложени от повече от една държава членка. Страните/регионите извън ЕС са: Русия, Китай, Северна Америка, Югоизточна Азия, Норвегия, Швейцария, Украйна, Индия и Южна Корея.
За България подкрепата ще е за производството на яйца и износа им за Румъния и Гърция. Общият бюджет на програмите е за 1,9 млн. евро, от които евро-финансирането ще покрие 946 хиляди евро.
В три страни програмите ще подпомогнат производството и износа на продукти на биоземеделието – Гърция, Литва и Нидерландия. Те ще получат от ЕС съответно 1,4 млн. евро, 1,2 млн. евро и 253 хил.евро.