Kалендар

октомври 2022
пн вт ср чт пт сб нд
  1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

2015-10
2014-12
2014-11
2014-10
2014-09
2014-08
2014-07
2014-06
2014-05
2014-04
2014-03
2014-02
2014-01
2013-12
2013-11
2013-10
2013-09
2013-08
2013-07
2013-06
2013-05
2013-04
2013-03
2013-02
2013-01
2012-12
2012-11
2012-10
2012-09
2012-08
2012-07
2012-06
2012-05

ЕК до момента е одобрила 9 промоционални програми с българско участие на стойност 32 млн. евро

18.01.13 | Новини

Европейската комисия до момента е одобрила 9 промоционални програми с българско участие на обща стойност 32 млн. евро. Това каза заместник-министърът на земеделието и храните д-р Цветан Димитров по време на откриването на информационния форум по схемата „Промоционални програми за земеделски продукти” в хотел Шератон. Той допълни, че обект на промоция са млечни продукти като бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, вина със защитени наименования, преработени плодове и зеленчуци, също и пресни череши. Тези програми са представени на територията на 15 държави в Европа, Северна и Южна Америка, Азия и Австралия, съобщава пресслужбата на МЗХ.

Зам.-министър Димитров информира, че промоционалните програми са важен фактор за увеличаване на износа, както следва от данните на официалната статистика.

Износът на бяло саламурено сирене и кашкавал за Русия от 120 тона за 2009 г. нараства до 225 тона през 2011 г. Предлагането на бяло саламурено сирене и кашкавал на пазара в Германия от 708 тона през 2009 г. нараства до 1059 тона за 2011 г. ( до октомври 2012 г. изнесените количества са 1233 тона). Износът на бяло саламурено сирене и кашкавал за Испания от 46 тона за 2009 г. нараства до 139 тона през 2011 г. (до октомври 2012 г. изнесените количества достигат до 150 тона).

Програмата „Освободете вкуса”, която е за консервирани плодове и зеленчуци, стартира по-късно в края на 2011 г. През 2012 г. при нея се наблюдава по-интензивна търговска дейност, каза зам.-министър Димитров. Износът на компоти от праскови за Румъния от 675 тона за 2010 г. нараства до 1363 тона до края на 2012 г. Аналогична тенденция се наблюдава и по отношение на Полша. Ръст бележи износът на лютеница за Германия - от 191 тона през 2011 г. до 292 тона до октомври 2012 г., допълни още той.

Зам.-министър Димитров подчерта, че успешната реализация на различните промоционални програми се дължи на доброто сътрудничество между българските производители, преработватели и представителите на държавната администрация.