Над 17% ръст на продажбите на вино за първите 9 месеца на 2012 година в сравнение със същия период на миналата година, отчита Изпълнителната агенция по лозата и виното, цитирана от Агрозона. Според инж. Красимир Коев, изпълнителен директор на ИАЛВ, проблем за страната ни досега е бил фактът, че имаме хубава продукция, която не е разпознаваема по света.
В този аспект вече се работи по проекти за промотиране на българските продукти, за да бъдат оценени нашите вина и изкупени на по-високи цени, коментира той. Последните 3 седмици се наблюдава бум на българско вино за Китай, Виетнам, Япония и то на високи цени. Запазват се и традиционните пазари, където има ръст на износа за чешкия, руския, румънския и полския пазар.
„На фона на световната финансова и икономическа криза, секторът винопроизводство и лозарство стои сравнително добре. Създават се нови лозови масиви с европейски средства, в процес на изграждане са над 10 винарски предприятия в България, които още началото на 2013 година може би ще бъдат готови за експлоатация. Имаме над 12 предприятия, които са използвали европейски средства за модернизация и разширяване на своя капацитет. Секторът стои стабилно в тази криза”.
Преди Коледно-новогодишните празници търсенето на вино е повишено, допълни инж. Красимир Коев и уточни, че в тази връзка е завишен и контролът на агенцията. Той призова гражданите да не се подвеждат от ниски цени на предлаганите извън търговската мрежа продукти, които са с неясен произход и качество.