Kалендар

септември 2020
пн вт ср чт пт сб нд
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30  

ЕК до момента е одобрила 9 промоционални програми с българско участие на стойност 32 млн. евро

18.01.13 | Новини

Европейската комисия до момента е одобрила 9 промоционални програми с българско участие на обща стойност 32 млн. евро. Това каза заместник-министърът на земеделието и храните д-р Цветан Димитров по време на откриването на информационния форум по схемата „Промоционални програми за земеделски продукти” в хотел Шератон. Той допълни, че обект на промоция са млечни продукти като бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, вина със защитени наименования, преработени плодове и зеленчуци, също и пресни череши. Тези програми са представени на територията на 15 държави в Европа, Северна и Южна Америка, Азия и Австралия, съобщава пресслужбата на МЗХ.

Зам.-министър Димитров информира, че промоционалните програми са важен фактор за увеличаване на износа, както следва от данните на официалната статистика.

Износът на бяло саламурено сирене и кашкавал за Русия от 120 тона за 2009 г. нараства до 225 тона през 2011 г. Предлагането на бяло саламурено сирене и кашкавал на пазара в Германия от 708 тона през 2009 г. нараства до 1059 тона за 2011 г. ( до октомври 2012 г. изнесените количества са 1233 тона). Износът на бяло саламурено сирене и кашкавал за Испания от 46 тона за 2009 г. нараства до 139 тона през 2011 г. (до октомври 2012 г. изнесените количества достигат до 150 тона).

Програмата „Освободете вкуса”, която е за консервирани плодове и зеленчуци, стартира по-късно в края на 2011 г. През 2012 г. при нея се наблюдава по-интензивна търговска дейност, каза зам.-министър Димитров. Износът на компоти от праскови за Румъния от 675 тона за 2010 г. нараства до 1363 тона до края на 2012 г. Аналогична тенденция се наблюдава и по отношение на Полша. Ръст бележи износът на лютеница за Германия - от 191 тона през 2011 г. до 292 тона до октомври 2012 г., допълни още той.

Зам.-министър Димитров подчерта, че успешната реализация на различните промоционални програми се дължи на доброто сътрудничество между българските производители, преработватели и представителите на държавната администрация.